מלב אל לב

האמן והפסל לב סגל הינו יקיר העיר נתניה. פסליו ”הכלייזמרים” ו"שלום עליכם" מעטרים את העיר והפכו למוקד עלייה לרגל של אלפי תיירים

הפסל והאמן, לב סגל, אחראי לכמה מנכסי צאן הברזל של העיר נתניה.
סגל אמון על פסלי ”הכלייזמרים” בכיכר העצמאות, ”כנר על הגג” בסמוך לגלריה העירונית ורחוב המעפילים וכן של פסל ”שלום עליכם” בכניסה לשמורת האירוסים בשדרות בן גוריון. יצירות מופת אלו זיכו אותו בתואר "יקיר העיר" בשנת תשס”ח (2008).
סגל (84) מתגורר בשכונת רמת-פולג בדרום העיר, ומתקרב ל-50 שנות פעילות ועשייה ענפה בנתניה, לצד פעילות בכפר האמנים בהתנחלות שא-נור לשעבר (הוחזרה לידי הרשות הפלשתינאית כחלק מתכנית ”ההתנתקות” של אריאל שרון ב-2006).
ראשית דרכו האמנותית של סגל, יליד העיר בליה סרקבי באוקראינה, המרוחקת כ-100 ק”מ מקייב, החלה כבר בגיל ילדות. “אני זוכר את עצמי מפסל כבר בגן הילדים”, הוא משחזר בערגה. “תמיד אהבתי ליצור עם הידיים, כנראה שזה משהו שנולדים איתו".
אלא שתקופת ילדותו של סגל כלל לא הייתה פשוטה, בעיצומה של מלחמת העולם השנייה העקובה מדם. “אני זוכר את עצמי יושב לילות שלמים עם אמא שלי בתוך בונקר קטן. מעלינו היו רק קרשים. לא אשכח את התמונות של אלפי הפליטים עם מזוודות שחיפשו מחסה מפני ההפצצות של המטוסים הגרמנים. אלו חוויות חיים שגורמות לך להתבגר מהר מאוד”.
ב-1973 הוא עלה ארצה ועבר להתגורר בנתניה. “נתניה של אז שונה לחלוטין מנתניה של היום. כל אזור דרום העיר היה בעיקר שומם לחלוטין. התאהבתי בעיר, באנשים ובאווירה הייחודית שיש לנתניה. זה במובן מסוים נתן לי השראה עבור עבודותיי השונות במהלך השנים”.
באמצעות פסליו ותבליטי הנחושת המגוונים אותם יצר במהלך עשרות שנות עשייה אמנותית, מצליח סגל להחיות את העיירה היהודית של פעם על שלל דמויותיה הססגוניות.
עד היום הציג סגל בעשרות תערוכות יחיד וקבוצתיות בארץ ובעולם, לרבות ייצוג העיר נתניה בתערוכות ובמוזיאונים מובילות.
“זה כבוד גדול עבורי שהפסלים שלי מוצבים כאן בנתניה לעיני העוברים והשבים. זו המתנה וההוקרה שלי לעיר שלנו”, אומר סגל.

 

פרטי התקשרות:

OFFICE@GHOST.CO.IL
TEL: 09-8621777
FAX: 073-7897255

כתובת:

ספרו לחברים

ימי ג' – סדנת ציור

מארחת חדשות לבקרים תערוכות של אומנות פלסטית, מיצגים, פיסול ועוד

שופר החירות

מונומנט מרשים שהוקם בשיתוף ההסתדרות הציונית לציון ההכרזה באו"ם בכ"ט בנובמבר על הקמת מדינת ישראל

מוזיאון בית הבאר

בית הבאר הוא שריד לחוות פרדס הגדוד, שהוקמה ב-1928 ע"י ותיקי הגדודים העבריים. עד קום המדינה שימשו החווה והפרדסים כבסיס לפעילות ה"הגנה".

עקבו אחרינו גם באינסטגרם :)