תערוכה בהשראת יצירתו של חנוך לוין

האמנות ממשיכה לפרוח בלב נתניה: תערוכה חדשה מוצגת בגלריה העירונית במדרחוב תל-חי בהשראת יצירותיו של חנוך לוין

הפעילות האמנותית התוססת בגלריות האמנים במדרחוב תל חי הגיעה השבוע לשיאה עם פתיחת תערוכה חדשה "בהשראת יצירתו של חנוך לוין" – תערוכה ייחודית לרגל שבוע הספר, שאצרו במשותף חברי הגלריה: מזל קוטי, אריק שניידר ושושנה וויג.

כ – 30 מחברי הגלריה, אמנים ומשוררים יצרו, ציירו וכתבו שירים בהשראת טקסטים ממחזותיו של חנוך לוין. לדבריה של עלוית פרוינד ראש מינהלת מרכז העיר המפעילה את מתחם הגלריות: "כתיבתו של חנוך לוין כל כך מוחשית ותיאוריו הציוריים, ממש מתבקש להפוך אותם ליצירה פלסטית. ואכן הציירים והמשוררים עשו "מטעמים" מהטקסטים וכך נוצרה תערוכה איכותית ונפלאה המשלבת ציורים ושירים בהשראתו של חנוך לוין".

מזל קוטי מנהלת הגלריה: "הרעיון לקשר בין הציירים למשוררים חברי הגלריה וליצור ביחד בהשראתו של יוצר ענק כמו חנוך לוין – ממש הגשמת החזון שלי כמנהלת הגלריה."

המשוררת שוש וויג: "משהו קורה בנתניה ציירים ומשוררים כתבו וציירו בעקבות המחזאי חנוך לוין, התפתח שיח צבעוני סביב היצירות המפורסמות של היוצר שלא תמיד היה ברור לנו מה הייתה כוונת המשורר".

זוהר אביב, סופרת ילדים גם היא חברת הגלריה מתארת את חווית היצירה המשותפת במרחב הציבורי: "בין החנויות והבוטיקים במדרחוב תל חי מתרחשת מהפכה תרבותית אמנים יוצרים ומשוררים לצד העוברים ושבים מקיימים פעילות תרבות ואמנות, מקריאים שירים על המדרכה, בחזית הגלריה ומנגישים את האמנות לציבור הרחב".

וויג מוסיפה, "חנוך לוין, אחד היוצרים החשובים בתולדות התרבות העברית. יוצר שכתב על הישראליות. יצירתו, המקיפה כ-20 כרכים, כוללת מגוון רחב מאוד של ז'אנרים ספרותיים – מחזות קומיים וטראגיים, קבּרטים סאטיריים, סיפורים וקטעי פרוזה, שירים ופזמונים, מערכונים, תסכיתי רדיו ותסריטים. בתוך כל המכלול הנרחב הזה יצר לוין עולם משלו, בעל מאפיינים שאי-אפשר לטעות בהם, ושפת כתיבה שאין דומה לה בעברית המודרנית".

התערוכה תוצג עד 30 ביולי.

הגלריה פתוחה בימים: א', ב', ג', ה' – בין השעות 10:00-22:00

יום ו' – 10:00-13:00

צילום תמונות: משה וייג

פרטי התקשרות:

גלריה העירונית במדרחוב תל-חי

כתובת:

ספרו לחברים

חיי העיר

נתניה חוגגת פורים

בשכונות ומרכזים קהילתיים

חיי העיר

נתניה חוגגת פורים

פירוט חגיגות פורים ביום ראשון, 24.3.24

חיי העיר

משנכס אדר מרבין בשמחה

בואו להינות מערב קריאת מגילה שמח ומאחד ברחבי העיר

עקבו אחרינו גם באינסטגרם :)