כל מה שרציתם לדעת על ראש השנה ולא ידעתם איך לשאול...

1. מה המשמעות של ראש השנה?
ראש השנה היהודי הוא ממש ראש השנה. זוהי תחילת הסתיו – עונת ימים נוראים, בה נשפטים אנשים על מעשיהם שעשו בשנה האחרונה. ואז מגיע יום הכיפורים, כאשר גורלו של היהודי לשנה הבאה "מוכרע".

2. מתי ראש השנה?
ראש השנה היהודי מגיע ביומיים הראשונים של חודש תשרי. בדרך כלל זה ספטמבר. כמו כל חגי ישראל, ראש השנה מתחיל בשקיעה בכ"ט באלול ומסתיים בשקיעה בא' בתשרי. בשנת 2022 – מ-25 בספטמבר עד 27 בספטמבר

3. כיצד חוגגים את ראש השנה?
בשני ימי ראש השנה, יהודים הולכים לבית הכנסת, שומעים תפילות. במחצית השנייה של היום הראשון, על פי המסורת, אנשים הולכים למאגר זורם וזורקים פירורי לחם למים, הם מסמלים חטאים. אנשים מברכים זה את זה באמירת "שנה טובה" – "שתהיה לך שנה טובה", או "לשנה טובה, תעודת וותכתם" – "תן ה' שנכתבת לשנה טובה בספר החיים, ושהערך הזה אטום!". אחד מרגעי המפתח של התפילה בבית הכנסת בראש השנה הוא תקיעת שופר (קרן איל). אם טקס ראש השנה חל בשבת, לא תוקעים בשופר.

4. למה לתקוע בשופר?
ההתייחסות לקרן עשויה להיות רמז לאיל שהקריב אברהם במקום יצחק, בנו, לאחר שהוכיח את נכונותו להקריב קורבן לה'. באופן כללי יותר, ייתכן שמדובר בהתייחסות לקורבנות שהועלו בעת העתיקה.

5. מה אוכלים בראש השנה?
טקסי חג רבים סובבים סביב אוכל. על השולחן תפוחים עם דבש או עוגת דבש, המציינת את התקווה לשנה "מתוקה", וכן כרישה, ראשי דגים ורימונים, סמל לאיחולים לשנה החדשה. החלה, המוגשת בראש השנה ובכל תקופת סוכות, היא סמל נוסף לטבעו המחזורי של הזמן.

שנה טובה!

ספרו לחברים

תרבות

אסופה- שק המהגרים המשובץ באמנות הישראלית

בגלריה על הצוק נפתחה אחת מהתערוכות המרשימות ביותר שהוצגו כאן בשנים האחרונות.

תרבות

הבובות של מגדה

תערוכה ומיצב "הבובות של מגדה" בהשתפות חנה ווטס - ביתה של מגדה שתספר כיצד ניצלה בזכות בובות הסמרטוטים שהכינה לקציני הגסטאפו.

חיי העיר, תרבות

הצגת ילדים- פרח לב הזהב בכיכר העצמאות

​אגדה על ילד שיוצא למסע מופלא להביא לאמא שלו פרח כדי לרפא אותה

עקבו אחרינו גם באינסטגרם :)