חורשת הסרג'נטים

חורשת הסרג’נטים הינה אתר טבע עירוני העשיר בערכי טבע נדירים או מוגנים – והכל בריכוזיות  שאין דומה לה בשטחים אחרים בשרון. בשטח קטן יחסית- כרבע קמ”ר בלבד, נטועה חורשת הקרן הקיימת לישראל ובה עצי אקליפטוס לצד ריכוז עצי אורן ואלה בני עשרות שנים. בניגוד לחורשות אקליפטוס רבות, שבהן עושר מיני החי והצומח דל למדי, בחורשת הסרג’נטים יש מגוון רב של יער וחורש בצפיפות משתנה.

על קרקעות חוליות גדלים כ- 300 מיני צמחים, מתוכם 29 מינים נדירים, 26 מיני צמחים מוגנים ו-18 מיני צמחים אנדמים (מינים שתפוצתם הגאוגרפית מוגבלת לבתי גידול חוליים במישור החוף).
המינים המוגנים הנדירים מפוזרים על פני מרבית שטח החורשה, ובמיוחד בשטחים הפתוחים יחסית, שבהן הצומח דליל או בקרחות יער (מתוך “תכנית לשימור ערכי הטבע וניהול קהל מבקרים, רון פרומקין, 2009)

החלק המזרחי של נתניה עובר מתחילת שנות האלפיים תהליך מואץ של איכלוס. שכונות מגורים חדשות מוקמות בה ושטחים פנויים מפנים את מקומם אט אט לרבי קומות חדשים, המאכלסים עשרות אלפי תושבים. חשיבותה של חורשת האלונים כריאה ירוקה גוברת ומה שנראה כעוד חורשה בנוף השרון, היא כיום אתנחתא ירוקה ברצף האורבני ההולך ומתהווה. אף ששמה הוא חורשת האלונים, גדלים בה בעיקר עצי אקליפטוס אשר ניטעו בידי מחלקת היערות של המנדט הבריטי. בחורשה גדלים גם עצי אלון התבור ואורן הסלע.

בחורשה, המהווה יעד חוויתי למשפחות, מתקני משחק לילדים, מגדל תצפית מעץ, מקומות לפיקניק ועוד.

צילום: עמית מנדלסון

צילום: עמית מנדלסון

2AMIT_MENDELSON

צילום: עמית מנדלסון

 

yakinton

צילום: אביב אבישר, בן חצב יקינטוני בחורשה

zivoni

צילום: אביב אבישר, צבעוני וחיפושיות פרחים בחורשה

saifan

צילום: רון פרומקין, שפתן מצוי בחורשה

סחלב קדוש

צילום: רון פרומקין, סחלב קדוש בחורשה

iros

צילום: רון פרומקין, אירוס ארגמן בחורשה

ezovion

צילום: רון פרומקין, אזוביון דגול בחורשה

4(8)

צילום: רון פרומקין, סחלב פרפרני בחורשה

 

חורשת הסרג'נטים

צילום: עמית מנדלסון

פרטי התקשרות:

gonetanya@gmail.com
TEL: 09-8827286
FAX: 09-8857302

כתובת:

ספרו לחברים

שיק בשוק

תכירו את השוק המתחדש בנתניה: מתחם הבילוי מבית המותג - ״חצר השוק" - מתחם חצר מעוצב ואורבני המרכז בתוכו חווית תרבות, בילוי וקולינריה.

חיי העיר

טיילות נתניה

נתניה הקימה שורה של טיילות מסוגננות ומטופחות להפליא – מצפון העיר ועד לשכונות הדרומיות. רצף הטיילות הוא הארוך ביותר בישראל

חיי העיר

פארק איינשטיין

אחד מהפארקים הגדולים שהוכשרו בנתניה – נמצא לקראת סיום העבודות בו

עקבו אחרינו גם באינסטגרם :)