המחר לא ימחק את העבר

גלריה "על הצוק" בנתניה תתחיל את השנה החדשה בתערוכת יחיד של האומנית
מיכל ליטואר-גבריאלוב
המחר לא ימחק את העבר
הגלריה פתוחה שני רביעי חמישי שישי שבת 10:00-14:00

אוצרת: דניאלה גרדוש-סנטו
התערוכה היא מסע אישי יחיד מסוגו. בציר אחד חוברים זמנים, מקומות, עולמות וגורלות. זה אינו רק ציר זמן אלא דיאלוג בין זיכרון העבר לבין סיפור אהבה המתמשך אל ההווה.
אבן הפינה למסע זה היא גילוי ארכיון צילומים נדיר שצילם סבה האהוב של מיכל ליטואר-גבריאלוב, בתחילת המאה הקודמת. הסב הנציח רגעים שעוררו בה לא רק נוסטלגייה אישית משפחתית אלא גם הציגו קשר רחב ואוניברסלי יותר לעולם שאומנם חלף, אך גם מתווה דרך שתחנותיה מאפשרות הצגת תמונה שלמה.

הסב המדען, ד"ר פרנץ ליטואר, תיעד את חייו, סביבתו ומשפחתו מנערותו בארץ הולדתו, גרמניה, ועד לחייו בארץ ישראל – המולדת שהלכה ונבנתה לנגד עיניו לאורך הים התיכון, בשמש היוקדת, בעיר הלבנה השוקקת תרבות אחרת.

הצילומים הם "פריימים" שלא קפאו עם הזמן. מעבודותיה על תמונות הסב ניבט גם סיפורה של הנכדה, והיא בונה ממנו גשר למציאות העכשווית המורכבת, שאינה רק אישית, אלא היא חלק מהזיכרון הקולקטיבי של כולנו.
האומנית מטפלת בצילומים בטכניקות ובמדיות מגוונות: בצבע, ציור, רקמה, קולאז', טקסטים, תאורה ועוד, וכך יוצרת סימפוניה צבעונית של פנטזיה, הומור וחיוניות, ובצידן אמירות אקטואליות–חברתיות, אקולוגיות ותרבותיות.
בתערוכה מוצגות גם עבודות ציור ועבודות אחרות, המשלימות, גם הן בהשראת העבר, את ציר הזמן המתמשך. באחת מהן מוצגת יצירת וידאו משפחתית נדירה מהמאה הקודמת, שבה משתפת גבריאלוב-ליטואר פעולה עם בן זוגה, היוצר והמוזיקאי מיקי גבריאלוב.

עבודות אחרות מהדהדות את תהליך התערערות הקשר שבין האדם לטבע.
בימי הסגרים בקורונה הביטה גבריאלוב-ליטואר במאבק הכוחות בין בעלי החיים הארץ-ישראליים המתמעטים והולכים מנוף חיינו תופסים את מקומם של בני האדם שהתחבאו בשל סכנת הקורונה והותירו את המרחב ריק.
מן הצילומים בארכיון הסב, ומציורי חיות העבר החוזרות לכבוש שטחי אדם עולה מסקנה אחת: קוצי העבר מצמיחים את פרחי ההווה ואת פירות העתיד.

מיכל גבריאלוב-ליטואר – אומנית העוסקת בטכניקות מעורבות ובמדיות מגוונות ופועלת בקריית האומנים בתל-אביב.
מיכל השתתפה בתערוכות קבוצתיות רבות בארץ ובעולם, וגם הציגה תערוכות יחיד.
"היצירה של האומנות שלי נובעת מהשורשים שלי", מסבירה מיכל ליטואר-גבריאלוב.

"סבי ואבי היו מדענים, ואני אומנית. שלושתנו עוסקים בדפוסים ובטקסטורות. החלק המרתק בעיניי הוא הדיאלוג בין הדורות וההתפתחות מדור לדור: מה שהם השאירו הוא תחנה בדרך שאני סוללת, והדרך הזאת תימשך הלאה."

פרטי התקשרות:

גלריה על הצוק
המעפילים 19, נתניה
09-8308845

כתובת:

ספרו לחברים

חיי העיר

נתניה חוגגת פורים

בשכונות ומרכזים קהילתיים

חיי העיר

נתניה חוגגת פורים

פירוט חגיגות פורים ביום ראשון, 24.3.24

חיי העיר

משנכס אדר מרבין בשמחה

בואו להינות מערב קריאת מגילה שמח ומאחד ברחבי העיר

עקבו אחרינו גם באינסטגרם :)