בום! בנג! דוינג!

ילדי הקומיקס הישראלי יקבלו מקום של כבוד בתערוכה חדשה שתיפתח ב'גלריה על הצוק' בנתניה.

הם מצחיקים ואמיצים, סקרנים ושובבים, מגיעים בכל מיני צורות, גדלים וצבעים וכולם אוהבים אותם מגדול ועד קטן – דמויות קומיקס. בפעם הראשונה בגלריה על הצוק בנתניה, תתקיים תערוכה מיוחדת שמוקדשת לעולם הקומיקס תערוכה צבעונית מלאת הומור וכיף, שבה כל הגיבורים של סיפורי הקומיקס הם ילדים וילדות , כולל מחווה המוקדשת לילדי הקומיקס הראשונים, מעיתוני הילדים ההיסטוריים הנוסטלגיים – "דבר לילדים" ו"הארץ שלנו" . התערוכה תיפתח ב-30.9 ותינעל ב-15.11 ומיועדת למבוגרים וילדים כאחד. אל הגלריה חברה אוצרת התערוכה, ומי שגדלה על ברכי אמנות הקומיקס משחר ילדותה, דניאלה גרדוש- סנטו, בתו של דוש הקריקטוריסט. דוש היה מהקומיקסאים הראשונים בעיתונות הישראלית של שנות קום המדינה והילד המיתולוגי שלו "שרוליק", עם כובע הטמבל והסנדלים, שייצר כדמות המייצגת את ישראל – היה לסמל לאומי. לתערוכה נבחרו 13 קומיקסאים וקומיקסאיות, דבר שלא קרה מעולם בתערוכה אחת בנושא זה – המציגים קשת רחבה של עולמות הקומיקס: מתח, הרפתקאות, פנטזיה ודמיון, לצד סיפורים משעשעים ונוגעים ללב , מחיי היום-יום. בין המשתתפים אמנים בכירים וותיקים ומוכרים וגם צעירים שיוצרים יחד מגוון עשיר של סגנונות: דודו גבע, עופר זנזורי, דניאלה לונדון דקל, רותו מודן, נעם נדב, הילה נועם, אורי פינק, ארז צדוק, שי צ'רקה ,מישל קישקה, נמרוד רשף, יניב שמעוני ותומיקס (תומי זנדשטיין).

דניאלה מעניקה רגע של נוסטלגיה: "הקומיקס התחיל מרצועות קומיקס לילדים, לעומת הקומיקס למבוגרים המאוחר יותר שנקרא רומן גרפי. לפני קום המדינה, וגם לאחר מכן, בעיתוני הילדים גיבורי הקומיקס הנפוצים ביותר היו ילדים ובני נוער. משנת 1985 חלה פריחה של עיתוני ילדים חדשים, בהם "כולנו", "משהו", "אותיות", "צ'ופר" (לימים, "מעריב לילדים"), וכולם העניקו לקוראים את מה שהם אוהבים – רצועות קומיקס צבעוניות, מבדרות ומרתקות." בהמשך – הקומיקס התחיל להתפרסם גם בחוברות, בספרים ולאינטרנט. למה התערוכה מוקדשת לילדי הקומיקס? כאמור, הקומיקס לילדים הנפוץ ביותר בארץ – אינו קומיקס של גיבורי על דמיוניים או יצורים ובעלי חיים, אלא זה שגיבוריו ילדים (בחירה המאפשרת גם העצמה – כשגיבורים ילדים מתמודדים עם אתגרים). "כל סיפור צריך גיבור או גיבורה, ובקומיקס הישראלי לילדים מככבים בעיקר ילדים וילדות, שקל להזדהות איתם, שכיף לחוות איתם רגעים קסומים, מצחיקים, מרגשים, מותחים ואפילו קצת מפחידים. ובסיפורי הקומיקס – כמו בחיים עצמם, יש ילדים שונים: חברותיים או ביישנים, מקובלים ולא מקובלים, מלאי מרץ או חולמניים, אבל בכל אחד ואחת יש משהו מיוחד שהופך אותו לגיבור. ואם מתגלים גם כוחות שלא ידעו על קיומם – הם מקור להשראה ואף לעידוד. "דווקא כאן, דניאלה מעלה את השאלה – "מדוע אין סופרמן ישראלי? חתול גיבור , כלב , חייזר? היו ניסיונות ליצור סופר מן ישראלי אך לא הייתה התפתחות יציבה, לאורך זמן. ואולי הוא בכל זאת עוד יגיע.. אז עד שתהיה תשובה לשאלה, היא מספרת "הקומיקסאים הבולטים מאמצע שנות ה80 שבחרו בילדים כגיבורים הם אורי פינק, מישל קישקה ושי צ'רקה – שהיו לאמני קומיקס בכירים היוצרים מאז ועד היום קומיקס מקורי לילדים וגם למבוגרים, ובמשך הזמן הצטרפו אליהם אמנים ואמניות ותיקים וגם צעירים.

"דניאלה מסכמת ומזמינה את כל חובבי הקומיקס, ואף אלו שלא נחשפו לאמנות הייחודית והמהנה הזו – להגיע לתערוכה ומוסיפה – "מהו קומיקס בעצם, יותר ציור או יותר סיפור? גם וגם. זוהי שפה סיפורית מיוחדת, שנפגשים בה הציורים והמילים בצורה שבה המילים אינן יכולות בלי הציורים – ולהפך. ויש בה אפילו מילים מיוחדות לצלילים ולקולות כמו טאח, אאוץ' ועוד." !!!

פרטי התקשרות:

גלריה על הצוק, נתניה
בין התאריכים 30.9 – 16.11
ימים: שני רביעי חמישי 10:00-17:00
שישי שבת 10:00-17:00
כניסה חופשית

כתובת:

ספרו לחברים

חיי העיר

משחקיית הכיכר

כל שבת שמשית ויפה בין השעות 11:00 - 14:00 בכיכר העצמאות (במת הדק): משחקי רצפה, תיאטרון ויצירה.

תרבות

מופע קסמי מדע

מופע מדעי מבדר לכל המשפחה עשיר בניסויים מדעיים מעניינים.​

חיי העיר, תרבות

פסח במוזיאון

גלו את הקסם של פסח במוזיאון נתניה!

עקבו אחרינו גם באינסטגרם :)