בית חנה סנש

בית חנה סנש נמצא בקיבוץ שדות ים. חברי הקיבוץ הקימו אותו לזכרה של הצנחנית חנה סנש, חברת שדות ים (קיסריה), שנרצחה בהונגריה לשם יצאה בשליחות הצלה למען היהודים הנאנקים תחת שלטון הנאצים.
מאז הקמתו משמש בית חנה סנש כמרכז הנצחה וכמרכז תרבות של הקיבוץ. בבית היום אולם הנצחה, ארכיון, כתת לימוד, אנדרטה, ספריה ומשרד.
באולם ההנצחה מוקרן חזיון אור קולי מרגש מרתק המספר את סיפור חייה, שליחותה ומותה של חנה ובו תמונות מקוריות, קטעי יומן ושירים משיריה. החיזיון מוגש בשבע שפות – עברית, אנגלית, צרפתית, רוסית, ספרדית, הונגרית וגרמנית.
באולם גם תצוגה צנועה המכילה בין השאר תמונות מחייה של חנה, פריטים שונים, פרסומים מעיזבונה הכתוב, תמונותיהם וסיפורם של ששת הצנחנים, חברי המשלחת, שנרצחו אף הם ועוד.
האנדרטה שהוצבה על קברה של חנה בבית העלמין היהודי בבודפשט עוד בשנת 1945, הובאה ארצה רק בשנת 2007 וכיום היא מוצבת בחצר בית חנה

 

מידע למבקרים

בית חנה פתוח לביקורים בימים א' עד ה' (שאינם ערבי חג/שבתונים) בשעות 10.00 עד 16.00 (יש להגיע עד שעה 15.30).
לקבוצות – יש לתאם את הביקור והוא אפשרי גם מעבר לימים ושעות אלו.
ליחידים – יש להתקשר טרם הביקור ולהודיע על רצונכם לבקר במקום.
משך הביקור – כשעה ויותר..
באולם 70 מקומות ישיבה, המקום נגיש לכיסאות גלגלים.

 

פרטי התקשרות:

Kibutz Sdot Yam
04-6364453, 04-6364470

כתובת:

ספרו לחברים

תרבות

יפו. אהבה. הרפתקאות.

​סיור אימרסיבי ברחובות יפו בליווי דמויות היסטוריות מהמאות הקודמות

סיור ברחובות יפו

בליווי דמויות היסטוריות מהמאות הקודמות

מוזיאון ראלי

המוזיאון כולל מספר אולמות בהם אמנות לטינו-אמריקאית ואירופאית מדרום ומרכז אמריקה. באפריל 2007 נחנך מוזיאון מפואר חדש, אשר נמצא בסמיכות למוזיאון ראלי1  בתוך המוזיאון על ארבעת קומותיו מוצגים  ציורים קלאסיים

עקבו אחרינו גם באינסטגרם :)