אושרה פה אחד תכנית המתאר לנתניה

netanya new 2-1

 

ושרו פה אחד בוועדה המקומית לתכנון ובנייה:
תכנית המתאר לנתניה 2035, תכנית "לב המטרופולין" ותכנית אזור תעסוקה מטרופוליני (משני אתמ"מ)
התכניות, שישנו את פניה של נתניה, בירת השרון, יביאו להוספת של כ- 50 אלף יחידות דיור, הכפלת שטחי התעסוקה ל-6 מיליון מ"ר, תוך הגדלת השטחים המיועדים למוסדות ציבור ל-2,800 דונם

 

תכנית "לב המטרופולין "- המשתרעת על פני כ- 800 דונם תכלול כ- 3,000 יח"ד וכ- 250 אלף מ"ר עיקרי לתעסוקה איכותית, בשילוב פארק מרכזי, מוסדות ציבור איכותיים וכמובן גשרים, כבישים רחבים ומערך תחבורה מתקדם

 

תכנית אזורי התעסוקה המטרופוליניים – תביא ליצירת "בנק קרקעות" נרחב ביותר לתעסוקה בהיקף של כ- 6 מיליון מ"ר, תוך קביעת שימושים לתעסוקה באופן גמיש, לצד שיפור ושדרוג הנגישות של אזורי התעסוקה וחיזוק הקשר בינם לבין חלקיה המזרחי והמערבי של העיר

 

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, יוזמת התכניות :"בכוחן של תכניות אלו להביא לשינוי חסר תקדים בכל התחומים, הן בהיבט המגורים והן בהיבט המסחרי-תעסוקתי. נתניה, המהווה כיום יעד אטרקטיבי להגירה חיובית הן של תושבים חדשים והן של חברות וארגונים לצד ביצוע השקעות – זוכה לתנופת החייאה גם באזוריה הוותיקים של העיר"

 

בישיבת הועדה לתכנון ובנייה נתניה שנערכה השבוע, בראשות יו"ר הועדה, ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, אושרו פה אחד שלוש תכנית נרחבות, המשמעותיות ביותר לעתידה התכנוני של נתניה- מטרופולין השרון. בתוך כך הציגו מהנדס העיר, פול ויטל, וצוותו יחד עם צוותי התכנון, את התכניות שיביאו לזירוז הליכים סטטוטוריים מול מוסדות התכנון ויהווה עקרונות למדיניות בנייה כוללת לעיר נתניה, לדורות הבאים:

 

תכנית המתאר לנתניה נת 2035 : התכנית, פרי יוזמתה וחזונה של ראש העיר נתניה, מרים פיירברג- איכר, מניחה את העקרונות והמגמות לתהליכי התכנון של העיר בעשורים הבאים. כידוע, במהלך העשור האחרון הוכנו בנתניה למעלה מ-16 מסמכי מדיניות תכנונית נושאיים- אשר היוו את הרקע הטבעי להכנת תכנית המתאר החדשה של נתניה, שהכנתה ארכה כ- 3 השנים בשיתוף ובתיאום מלא עם משרדי הממשלה ומוסדות התכנון.

 

מהנדס העיר, צוות מינהל ההנדסה וצוות המתכננים בראשות משרד " יער אדריכלים" הציגו את עיקריי התכנית שלוותה לאורך השנים במפגשי שיתוף ציבור הרבה העירונית וברמה הפרטנית המתייחסת לשכונות העיר.

 

חזון התכנית הינו חיזוק מעמדה של נתניה כעיר נופש, המציעה איכות חיים לצד שמירה על איכות הסביבה, תוך הובלה בתחום החברתי, החינוכי, התרבותי והכלכלי.

 

בין תוצריה החשובים של התכנית: זירוז משמעותי בקידום תכניות בנין עיר חלקיות , יצירה וביסוס וודאות תכנונית שיביאו לשגשוג העיר מבחינת השקעות כלכליות, שיפור הנגישות לרבות מערך התחבורה הציבורית, קביעת עקרונות לקיימות, חיזוק הקשר בין העיר אל הים וכן מתן גמישות מירבית להתאמת התכנית לצורכי השעה בהווה ובעתיד.

 

במסגרת תכנית המתאר תגדל אוכלוסיית העיר המונה כיום כ-220 אלף תושבים ללמעלה מ-320 אלף תושבים. כאשר מספר יחידות הדיור, העומד כיום על כ- 67 אלף יח"ד (עם פוטנציאל של כ- 70 אלף יח"ד לפי תכניות קיימות) יגדל על פי התכנית ל כ 110 אלף יח"ד , זאת עם הגדלה של כמעט פי שניים באחוזי הבנייה. גם בתחום התעסוקה ירשם גידול משמעותי, זאת עם הכפלת שטחי התעסוקה, המונים כיום כ- 3 מיליון מ"ר לפי תכניות מאושרות ל כ- 6 מיליון מ"ר תעסוקה לשנת 2045, ובשלב ביניים (2035) מעל ל-4 מיליון מ"ר.

 

 

בנוסף, מעניקה התכנית הנחיות ברורות בנושא עיצוב עירוני, וכן מגדילה את השטחים המיועדים למוסדות ציבור ל כ- 2,800 דונם . אופן פריסתם של 7,000 חדרי המלון יוגדר באופן ברור, תוך הרחבת החופים, יצירת אטרקציות לאורכם והקמת מעגנה ומזחים המתאימים לעיר נתניה, שהינה הריביירה הישראלית.

 

עוד מציעה התכנית, להגדיל את השטחים הפתוחים בעיר ביותר מ-500 דונם, לרווחת הציבור, זאת מעבר לשטחים הפתוחים בהם התברכה העיר, הכוללים גם 4 שמורות טבע.

 

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, יוזמת התכניות :"בכוחן של תכניות אלו להביא לשינוי חסר תקדים הן בהיבט המגורים והן בהיבט המסחרי-תעסוקתי. נתניה, המהווה כיום יעד אטרקטיבי להגירה חיובית הן של תושבים חדשים והן של חברות וארגונים לצד לביצוע השקעות – זוכה לתנופת החייאה גם באזוריה הוותיקים של העיר. תכניות אלו מצטרפות למסמכי מדיניות רבים אחרים, כגון תכנית האב למרכז העיר ותכנית האב להרחבת החופים וייצוג המצוקים, ההופכות את נתניה לאחת הערים המודרניות המתוכננות ביותר בישראל. באמצעות התכניות חזוננו-שהוא נתניה חזקה ומשגשגת, בכל התחומים, מקבל משנה תוקף".

 

תכנית "לב המטרופולין"-

 

לב המטרופולין מהווה את לב העיר המודרני של נתניה המתחדשת, באופן שישלים את לב העיר המסורתי- הזוכה בימים אלו לתנופת החייאה אינטנסיבית.

 

התכנית משתרעת על פני כ- 800 דונם וכוללת כ- 3,000 יח"ד וכ- 250 אלף מ"ר עיקרי לתעסוקה איכותית, הכוללת: מסחר, היי-טק, משרדים. כל זאת לצד הפארק המרכזי, המשולב במוסדות ציבור איכותיים כדוגמת מוזיאונים ומרכזי תרבות, מוסד אקדמי וכמובן גשרים, כבישים רחבים ותחבורה – תוך התאמת המתחם למערך התחבורה הציבורית החדשה של העיר נתניה, לצד רכבות ומערכת ה- b.r.t (מערך היסעים המוני).גבולות התכנית: שדרות בן צבי במערב, כביש החוף במזרח, גשר האחדות בצפון ושכונת רמת ידין (דורה) בדרום – מהלך אשר יביא לתנופת פיתוח והתחדשות גם בקרב השכונה הוותיקה (רמת ידין) המהווה כבר היום יעד פוטנציאלי גבוה לביצוע פרויקטים מסוג תמ"א 38 ופינוי-בינוי, וכן בכל השכונות הוותיקות בנתניה.

 

לצורך כך, גם הוכנה בעבר תכנית אב לחלק הוותיק של העיר (צפון העיר) –עקרונותיה הוטמעו בתכנית המתאר, שעם כניסתה לתוקף, תאפשר קידום תכניות בניין עיר מתחמיות בסמכות ועדה מקומית.

 

נציין כי באמצעות תכנית זו, יחול זירוז הליכים ניכר בתהליך אישור התכניות, שחלקן הגדול כלל לא יצטרכו להגיע לדיון בוועדה המחוזית.

 

צוות התכנון בראשות – אדריכל עדן בר.

 

תכנית אזורי התעסוקה מטרופוליניים:

 

אזורי התעסוקה בנתניה מהווים מכלול הכולל את האזורים: קריית אליעזר, קריית יהלום, "רצועת האמצע"- בין כביש החוף למסילת הרכבת, ברכת חנון, קריית ספיר ופארק המדע (מזרחית לקריית ספיר).

 

בין עיקרי התכנית: יצירת "בנק קרקעות" נרחב ביותר לתעסוקה בהיקף של כ- 6 מיליון מ"ר, תוך קביעת שימושים לתעסוקה באופן גמיש ביותר , המאפשר גיוון נכון במשך השנים ומהווה תמריץ לביצוע השקעות בעיר, גם בקרב אזורי תעסוקה ותיקים עם הפיכתם למתקדמים. התכנית שמה דגש רב בשיפור ושדרוג הנגישות של אזור התעסוקה תוך חיזוק הקשר בין אזורי תעסוקה לבין חלקיה המזרחי והמערבי העיר, העצמת זכויות הבנייה, קביעת מתחמים לפיתוח מיידי ועיצוב נפחי הבנייה והמרחב הציבורי.

 

בנוסף, כעתודה, יתוכננו תשתיות תת קרקעיות בתוך "רצועה ירוקה".

 

יצוין כי התכנית מגלמת את כל המאפיינים המהותיים של תכנית המתאר נת 2035, ויוצרת מערכת תחבורתית מפורטת של כבישים ומסילות- שבמרכזם "חוט השדרה" לאור מסילת הרכבת, זאת במקום כביש 20 שיגיע אך ורק עד למחלף פולג. דרך זו תשלב בתוכה תחבורה ציבורית להמונים (מת"א צפונה) המשולבת ברחובות, לטובת נגישות משופרת המאגדת את כל הפרויקטים יחד, במארג עירוני אחד.

 

בנוסף, מציעה התכנית מרכז תחבורתי נוסף בקרבת שטח האוניברסיטה, מערבית לקריית השרון, שיאפשר לתושבים שירות לתחבורת רכבת פרברית, כאשר הרכבת תורחב לשש מסילות.

 

כמו כן, מציעה התכנית זכויות בנייה גבוהות, כדי לאפשר יוזמה והשקעה בשנים הקרובות.

 

צוות התכנון בראשות אדריכל יוסי פרחי.

 

 

פרטי התקשרות:

כתובת:

ספרו לחברים

חיי העיר

נתניה חוגגת פורים

בשכונות ומרכזים קהילתיים

חיי העיר

נתניה חוגגת פורים

פירוט חגיגות פורים ביום ראשון, 24.3.24

חיי העיר

משנכס אדר מרבין בשמחה

בואו להינות מערב קריאת מגילה שמח ומאחד ברחבי העיר

עקבו אחרינו גם באינסטגרם :)