נתניה מחנכת לתרבות

העיר נתניה מציעה לילדיה סל תרבות עשיר בתכנים איכותיים מהארץ ומהעולם במסגרת מוסדות החינוך העירוניים. תיאטרון, מוסיקה, מחול, קולנוע, ספרות אמנות פלסטית. נתניה עיר מובילה בסל תרבות ארצי

ביום שני, 7 ינואר 2013, ביקרה מנכ"לית סל תרבות ארצי, אסתר די-נור בנתניה ונפגשה עם ראש העיר מרים פיירברג-איכר. במפגש השתתפו גם ראשי החינוך והתרבות בעיר, ביניהם סגנית ומ"מ ראש העיר הממונה על החינוך, ד"ר אביטל לאופר, וחברת מועצת העיר הממונה על התרבות והאירועים, שושנה (צ'וצ'י) זילברברג.

נתניה נמצאת בעיצומה של השנה השמינית במפעל סל תרבות ארצי. הודות למדיניות ראש העיר ולתמיכת הנהלת העירייה, כמו גם הודות לשיתוף פעולה פורה בין קברניטי החינוך והתרבות בעיר, משרד החינוך הגדיר את נתניה כ"עיר מובילה בסל תרבות ארצי.

3

 

המנכ"לית די-נור שיבחה במהלך המפגש את הפעילות הענפה והפורה המתבצעת בנתניה בכל הקשור לחינוך לתרבות – תחום שהוצב בצמרת סדר העדיפויות העירוני. "נתניה הפכה לדוגמא ומודל לערים אחרות, הן ברמת התכנים האיכותיים הנבחרים בכל שנה עבורם והן בשיתופי הפעולה יוצאי הדופן של הגורמים המעורבים והראייה המערכתית הכוללת של החינוך לתרבות", אמרה די-נור.


ראש העיר ציינה כי היא "רואה חשיבות רבה בשילובם של כל בתי הספר בעיר בתוכניות הסל. אני גאה בהתפתחות בתחום זה במהלך השנים האחרונות". כמו כן שיבחה ראש העיר את העושים במלאכה – עמותת היכל התרבות, מינהל החינוך העירוני ומנהלי בתי הספר.

4

 

 

תוכנית סל תרבות ארצי מופעלת בנתניה על ידי מחלקת סל תרבות יישובי שבעמותת היכל התרבות העירוני. במהלך השנים נוצרה תשתית משותפת לתלמידי נתניה, והם נחשפים לתרבות עכשווית, ישראלית ואוניברסאלית במיטבה. בכל שנה נבחרים עבור התלמידים מופעים ופעולות תרבות איכותיות, במטרה לפתח בהם כישורי הערכה, ביקורת ופיתוח טעם אישי.בין הפעולות ניתן לציין את האופרות "סינדרלה" ו"חליל הקסם" מבית האופרה הישראלי – בהן זכו לצפות 8,000 מתלמידי נתניה – מחזות זמר משובחים, תזמורות מובילות בז'אנרים השונים, מופעי מחול קלאסיים ומודרניים ופרויקטים שנתיים בתחומים שונים כמו תיאטרוני בובות, מפגשי אופרה מונחים בבתי הספר, קונצרטים ומפגשי מוסיקה מונחים בהיכל התרבות, מפגשי עם אמנים פלסטיים, מפגשי סופרים ומפגשים עם יוצרים מתחום הקולנוע, ועוד. כמו כן נערכים במסגרת הפרויקט מפגשי הכנה למורים בעיר, אשר מכינים בעצמם את תלמידיהם לקראת מופעי ופעולות התרבות.במפגש, בו נכחו בין היתר גם ראש מינהל חינוך וחברה טובה דולב, מנכ"ל היכל התרבות חיימון גולדברג, סמנכ"ל היכל התרבות בני אפרים, מנהל האגף לחינוך יסודי ד"ר שי פרוכטמן, מנהלת סל תרבות יישובי חדוה כהן והמנחה היישובית מטעם סל תרבות ארצי לילך בן שטרית, חולקו שבחים רבים גם לתוכנית סל תרבות ארצי המעשירה את חיי התרבות של ילדי העיר.מהיכל התרבות נמסר כי שנת תשע"ג יוחדה לפרויקט העשרה בתחום האמנות הפלסטית- בפרויקט זה יודרכו התלמידים להתבוננות באמנות במטרה להפנות אותם לתחום זה ולהפיק ממנו את המירב, לחקור את המציאות מנקודת מבט אישית ולדון במקומה של האמנות דווקא בעידן בו האמצעים החזותיים מפותחים ומשוכללים מאד.תלמידי כיתות א' ב' – ייפגשו עם אמנים ועבודותיהם בבתי הספר במטרה להתוודע מקרוב לאמנים וליצירתם ולקיים עימם דיאלוג בלתי אמצעי על אמנות

תלמידי כיתות ג' ד' – יבקרו בגלריה העירונית, ייחשפו ויודרכו להתבוננות בעבודותיהם של מגוון יוצרים מתחום האמנות העכשווית.

כיתות ה' ו' והחטיבות העליונות – ייצאו למוזיאונים לאמנות המאפשרים מפגש עם יצירות מקור של אמנות קלאסית ואמנות בת זמננו.

 

פרטי התקשרות:

כתובת:

ספרו לחברים

חיי העיר

נתניה חוגגת פורים

בשכונות ומרכזים קהילתיים

חיי העיר

נתניה חוגגת פורים

פירוט חגיגות פורים ביום ראשון, 24.3.24

חיי העיר

משנכס אדר מרבין בשמחה

בואו להינות מערב קריאת מגילה שמח ומאחד ברחבי העיר

עקבו אחרינו גם באינסטגרם :)