כל חופי נתניה הוסמכו בתו האיכות הבינ"ל "דגל הכחול"

hopip_hashaka

טקס השקת התכנית הבינלאומית "דגל כחול" לשנת 2014 התקיים בחוף סירונית ביום חמישי האחרון במסגרתו הוענק לנתניה תו איכות בינלאומי "הדגל הכחול" לשמונת חופיה

ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר: "אני גאה על החלטת הוועדה הבינלאומית להעניק לכל חופי נתניה את תו האיכות היוקרתי. נתניה התברכה ברצועת חוף מרהיבה המהווה עוגן תיירותי ומוקד משיכה, לצד עבודה רבה להנגשת החופים לאוכלוסיות השונות"

 

 

בטקס חגיגי שהתקיים בחוף סירונית בנתניה ביום חמישי האחרון (1 במאי), הוענק לראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, "הדגל הכחול" – תו איכות בינלאומי, המעיד על עמידה בתקנים מחמירים. מדובר בהישג ובתקדים ארצי – נתניה הינה הרשות היחידה בארץ אשר קיבלה מעמותת ECOOCEAN את "הדגל הכחול" לכל חופי הרחצה בעיר, בעקבות החלטת הוועדה הבינלאומית של התכנית.

ראש העיר, מרים פיירברג – איכר: "אני גאה על החלטת הוועדה הבינלאומית להעניק לכל חופי נתניה את תו האיכות היוקרתי. נתניה התברכה ברצועת חוף מרהיבה המהווה עוגן תיירותי ומוקד משיכה, לצד עבודה רבה להנגשת החופים לאוכלוסיות השונות. אני מודה למנכ"ל העירייה, איזי ענבר, ולראש מנהלת החופים, ציון שדה, ומברכת את הרשויות הנוספות שזכו ב'דגל הכחול'".

חבר המועצה, רפי ימין, הממונה על החופים: "חופי נתניה הינם היפים בישראל וכעת גם נושאים רשמית את תו האיכות הבינלאומי של 'הדגל הכחול' , אני מודה לראש מנהלת החופים, ציון שדה ולצוות שלו על ההישג, אנו נמשיך להוביל את נתניה להישגים נוספים".

 

 

מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, דוד לפלר: "השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, מדגיש שצדק סביבתי וצדק חברתי –אחד הם. חופי ישראל לא ייראו אותו הדבר ללא המצוק החופי המרשים שמייחד את האזור, והחברה הממשלתית להצלת המצוק החופי, שהובלנו את הקמתה, תבטיח שמצוקי הכורכר המרשימים של נתניה ושל חופי ישראל בכלל- לא ייהרסו".

 

 

מנכ"ל עמותת "אקו-אושן", אמוץ דגני: "הנפת הדגל הכחול בישראל מהווה בשורה אמיתית לשמירה על החופים, המרינות והסביבה הימית והחופית בישראל בכללותה. אנו גאים ושמחים לראות את ההתפתחות המרשימה של התוכנית בישראל, עם 21 חופים ושתי מרינות בפריסה ארצית, שקיבלו את תו המצוינות לעונת הרחצה 2014. אנו מקווים שבשנים הקרובות הציבור בישראל יוכל ליהנות מחופים נוספים שיצטרפו למעגל החופים העולמיים באיכות הגבוהה ביותר" .

בטקס נכחו : סגן ומ"מ ראש העיר אלי דלל, המשנה לראש העיר הרצל קרן, חבר המועצה הממונה על החופים, רפי ימין, חברי המועצה, יוסי דורון וחיים פרידריך, מנכ"ל העירייה, יצחק (איזי) ענבר,

סמנכ"ל ארגון FEE העולמית , מר פין בולדווינג תומס, מנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה דוד לפלר, הממונה על החופים במשרד הפנים אשר ברנר, מנכ"ל עמותת אקו-אושן אמוץ דגני, נציגי רשויות, ועוד.

 

 

על תכנית "הדגל הכחול":

תכנית "הדגל הכחול", Blue Flag , הינה תכנית וולונטרית בינלאומית, הייחודית לסביבה החופית. התכנית הוכרזה השנה על ידי ארגון התיירות העולמי WTO כתכנית מתחום המיתוג הירוק Eco label המובילה בעולם. 3,850 חופים ומרינות ב- 46 מדינות וביניהן ישראל, מניפים את הדגל הכחול.

 

 

חופים מוכרזים ומרינות הזוכים להשתייך לתכנית, נהנים מסימן למצוינות סביבתית המוכר ברחבי העולם. "הדגל הכחול" ניתן לחופים ומרינות, אשר עומדים בקריטריונים סביבתיים בינלאומיים בנושאי חינוך ומידע, איכות מים, בטיחות ושירותים וניהול סביבתי. התכנית מופעלת ע"י ארגון FEE – ארגון גג בינלאומי לחינוך סביבתי של עמותות ומלכ"רים מרחבי העולם. עמותת EcoOcean הינה המייצגת הבלעדית של ארגון FEE בישראל.

מטרתו של הדגל הכחול הינה לעורר מודעות סביבתית בקרב המשתמשים בחופים, הקהילות החיות סביב החופים ומנהלי החופים ולעודד ניהול סביבתי נכון, היינו, שיתוף מעגל נרחב של בעלי עניין, בין היתר משרדי הממשלה השונים, הרשויות המקומיות והתושבים.

 

 

בישראל 9 חופים מובילים, מחיפה עד אילת, כבר מניפים את הדגל הכחול יחד עם עוד כ 3,850- חופים ברחבי העולם. עוד 13 חופים הגישו את בקשתם להצטרף לתכנית בים התיכון, בים האדום ובכנרת.

 

 

פרטי התקשרות:

כתובת:

ספרו לחברים

חיי העיר

נתניה חוגגת פורים

בשכונות ומרכזים קהילתיים

חיי העיר

נתניה חוגגת פורים

פירוט חגיגות פורים ביום ראשון, 24.3.24

חיי העיר

משנכס אדר מרבין בשמחה

בואו להינות מערב קריאת מגילה שמח ומאחד ברחבי העיר

עקבו אחרינו גם באינסטגרם :)