יו"ר הפרלמנט הרוסי, סרגיי יבגנייביץ' נארישקין, בביקור היסטורי בנתניה

 

יו"ר הפרלמנט הרוסי, סרגיי יבגנייביץ' נארישקין, בביקורו ההיסטורי בנתניה: "זהו ביקור היסטורי בעל חשיבות לאומית לשני העמים, העיר נתניה תירשם בדפי ההיסטוריה"

ראש העיר נתניה, פיירברג- איכר: "זהו כבוד גדול לעיר נתניה, עיר קולטת עליה באהבה, להוות יעד לכינוס אירועים תרבותיים בעלי חשיבות בינלאומית"

Narishkin-aytem

 

בביקור השתתפו אישים בכירים נוספים, ביניהם: ולדימיר ג'ירינובסקי, ראש סיעת המפלגה הליברלית הדמוקרטית של רוסיה ואלכסיי פושקוב, יו"ר ועדה ליחסים בינ"ל של הדומה

 

לאחר ביקורו ההיסטורי של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין בנתניה, עת שחנך את האנדרטה הלאומית לציון ניצחון הצבא האדום, אירחה היום (ג', 25 בפברואר) ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, ביקור היסטורי נוסף בנתניה- זאת עם הגעתה של משלחת בראשות סרגיי יבגנייביץ' נארישקין – מדינאי רוסי, המכהן כיו"ר הדומה הממלכתית של הפדרציה הרוסית, הבית התחתון של הפרלמנט הרוסי.

 

הביקור נערך בשיתוף סרגיי יעקובלב, שגריר הפדרציה הרוסית בישראל, פיטר סטגני, שגריר הפדרציה הרוסית לשעבר, ולדימיר ג'ירינובסקי, ראש סיעת המפלגה הליברלית הדמוקרטית של רוסיה, אלכסיי פושקוב, יו"ר ועדה ליחסים בינ"ל של הדומה, חברי הדומה הממלכתית של הפדרציה הרוסית, איזי ענבר, מנכ"ל עיריית נתניה, יואל רזבוזוב, ח"כ ויו"ר ועדת קליטת עלייה ותפוצות, אולגה לוריה, מנהלת האגודה לעידוד תיירות, ג'ורג' דובין, מנהל האגף לקליטת עלייה.

לדברי המארגנים, העיר נתניה נבחרה ע"י יו"ר הפרלמנט לארח את הביקור, בשל מאפייניה הייחודיים כעיר קולטת עליה, בה אחוז גבוה של עולים יוצאי ברה"מ ובה כאמור, גם שוכנת האנדרטה הלאומית לציון ניצחון הצבא האדום על גרמניה הנאצית.

מטרת הביקור רשמי, שהחל בטקס הנחת זרי זיכרון ברחבת האנדרטה, הממוקמת במתחם בית "יד לבנים", היא לפתח יחסים פרלמנטריים עם ישראל.

במעמד טקס הנחת הזרים באנדרטה אמר סרגיי יבגנייביץ' נארישקין "זהו ביקור היסטורי בעל חשיבות לאומית לשני העמים, העיר נתניה תירשם בדפי ההיסטוריה". עוד הוסיף, אני נרגש להיות כאן בנתניה, במקום היפה בעיר, בו הוקמה האנדרטה לציון ניצחון הצבא האדום. זהו ביקורי הראשון בנתניה, אך שמעתי אודותיה ואודות ראש העיר המובילה אותה בהצלחה, רבות. ברצוני לציין את תרומתם הרבה של החיילים היהודיים שהיו חלק מהותי מהצבא האדום ושחררו את אירופה מהאויב הנאצי- ועל כך אני רוצה להעניק להם את הוקרתי. הווטרנים משמרים את ההיסטוריה וכעת נקים, כאן בנתניה, מועצת נציגים שישמרו על זכר ההיסטוריה המפוארת.

 

לאחר טקס הנחת הזרים, הגיעה המשלחת לבניין עיריית נתניה, שם נערך דיון מקצועי אודות כינון "מועצת אינטלקטואלים יוצאי ברית המועצות לשעבר לשימור ההיסטוריה". בתוך כך, הוזמנו להשתתף בדיון גם עשרות בודדות של אמנים, יוצרים, אנשי רוח ותרבות יוצאי רוסיה, ביניהם האמנים הנתנייתים: מיכאל חזין, לב סגל ויוסף קפלאן, שחלק מיצירותיהם אף הוצגו בלובי בניין העירייה.

בסיום הדיון, נערכה פגישה אישית בין ראש העיר נתניה ליו"ר הפרלמנט הרוסי.

ראש העיר נתניה, פיירברג- איכר , מסרה "זהו כבוד גדול לעיר נתניה, עיר קולטת עליה באהבה, להוות יעד לכינוס אירועים תרבותיים בעלי חשיבות בינלאומית. הביקור מהווה נדבך נוסף בחיזוק הקשרים בין ישראל ורוסיה, תוך העצמת מיקומה של נתניה כעיר מובילה".

עוד הוסיפה כי ולדימיר ג'ירינובסקי, ראש סיעת המפלגה הליברלית הדמוקרטית של רוסיה, נענה להזמנתה ויגע להתארח בעיר לקראת חודש אוקטובר.

פרטי התקשרות:

כתובת:

ספרו לחברים

חיי העיר

נתניה חוגגת פורים

בשכונות ומרכזים קהילתיים

חיי העיר

נתניה חוגגת פורים

פירוט חגיגות פורים ביום ראשון, 24.3.24

חיי העיר

משנכס אדר מרבין בשמחה

בואו להינות מערב קריאת מגילה שמח ומאחד ברחבי העיר

עקבו אחרינו גם באינסטגרם :)