נתניה פורחת

שבתות חורף נעימות הן הזמן האידיאלי לבילוי משפחתי בחיק הטבע, זוהי גם הזדמנות טובה להכיר לילדים הקטנים את המגוון העצום של הצמחים שיש בארץ.

ביציאה הדרומית מנתניה, לא רחוק ממחלף פולג משתרעת שמורת אירוס הארגמן, בה מרוכזת האוכלוסייה הגדולה ביותר של פרח נדיר זה, שפריחתו נמצאת בעיצומה בימים אלו. השמורה משתרעת בין שתי גבעות כורכר בלב אזור פרדסים ושדות, המהוות את אחד השרידים האחרונים לנוף הטבעי של מישור החוף.

בשמורת האירוסים המרשימה בנתניה שבילים מסומנים ומשולטים, המקלים על הסיור בה. מראש הגבעה ניתן לצפות לים ועל רחבי השמורה ואף להגיע לחוף פולג. בפתח השמורה מגרש חנייה ללא תשלום.

מצדו השני של הכביש מוצב פארק אגם החורף עם מתקני שעשועים, מדשאות וספסלי פיקניק ובו בריכת החורף הייחודית – ריאה ירוקה וקסומה במיוחד בימי החורף. גשר השמורות מחבר בין שתי הריאות הירוקות הללו ומאפשר מעבר נוח ונגיש למטיילים.

עיריית נתניה מקיימת סיורים מודרכים מקצועיים בשמורת האירוסים. הסיורים יתקיימו ביום שבת, ה-17 בפברואר בשעות 9.00 ו-10.30 וביום שישי, ה-23 בפברואר בשעות 13.30 ו-15.00. נפגשים במפרץ החנייה בכניסה לשמורה בשדרות בן גוריון. הסיורים בהרשמה מראש, ללא תשלום,

בטל': 09-8605827/8

הוראות הגעה: הכניסה לשמורה משדרות בן גוריון אשר בנתניה לכיוון מזרח. בכביש החוף יש לרדת במחלף פולג ולאחר קילומטר נסיעה תחלפו על פני השמורה שתהיה משמאלכם. יש לבצע פניית פרסה ולחזור על שדרות בן גוריון על מנת להיכנס לשמורה, או לחנות במתחם החנייה של פארק אגם החורף.

אודות אירוס הארגמן: השם אירוס פירושו ביוונית קשת בענן ואכן הפרח מופיע בקשת של גוונים. אירוס הארגמן הפורח בשמורה בעונת החורף והאביב שייך לקבוצה מיוחדת שנקראת אירוסי ההיכל, לקבוצה זו שייכים המינים היפים יותר של האירוסים. צמחים רבים נוספים גדלים בשמורה, ביניהם: רותם המדבר, צבעוני השרון, החצב, חבצלת החוף, סמלה של נתניה שפורחת בעונת הסתיו, שום תל-אביב ועוד. בשטח – שיחים רבים של לענה חד זרעית, אטד החוף עליו מטפס שרביטן ריסני. מבין הפרחים החד שנתיים נראה הסביון האביבי וסביון יפו הבשרני, הקחוון המצוי וקווחן החוף, מקור החסידה המפוצל ומקור החסידה הדגול, מרגנית השדה, אלמוות הכסף, לשון הפר המגובבת, אלקנת הצבעים, ועוד.

 

פרטי התקשרות:

כתובת:

ספרו לחברים

חיי העיר

נתניה חוגגת פורים

בשכונות ומרכזים קהילתיים

חיי העיר

נתניה חוגגת פורים

פירוט חגיגות פורים ביום ראשון, 24.3.24

חיי העיר

משנכס אדר מרבין בשמחה

בואו להינות מערב קריאת מגילה שמח ומאחד ברחבי העיר

עקבו אחרינו גם באינסטגרם :)