טיילות נתניה

נתניה הקימה שורה של טיילות מסוגננות ומטופחות להפליא – מצפון העיר ועד לשכונות הדרומיות. רצף הטיילות הוא הארוך ביותר בישראל והוא אף חלק ממסלול ההליכה הלאומי – “שביל ישראל.
עבור תושבי העיר והתיירים הרבים הפוקדים את נתניה, אלו הן פינות חמד מיוחדות במינן.

העיר נתניה מציעה כ-8 קילומטרים של טיילות העוברות בין צוקי הכורכר בקצה הרחוב הראשי של העיר ומאפשרות תצפית מופלאה על חופי הים התיכון.

הנה לכם  סקירה של הטיילות מצפון לדרום.

טיילת מלכים

נחנכה בסוף שנת 2018, נמצאת ברחוב המלכים, בקטע שבדרום למנחת המטוסים. בטיילת הוכשר שביל הליכה, התבצע גינון והוקמו מתקני משחקים והצללות. הטיילת מצטרפת לרצועת טיילות מצפון לדרום ולדרכי גישה מיוחדות שהוכשרו אל החוף.

טיילת ניצה

משתרעת לאורך 350 מטרים מרחוב המלכים דרומה. זוהי הטיילת הצפונית ביותר בקטע שבין מסעדת "המיני גולף" למלון "גליל" אשר מציעה למבקרים בה אזורי ישיבה, מתחמי משחק, מדשאות ירוקות וכן שביל ייעודי לרוכבי אופניים. להנאת הילדים בטיילת גם מתקני משחק פיסוליים בדמותם של בעלי חיים ופטריות אדומות משובבות נפש.

nitza

טיילת המעפילים

טיילת ייחודית המקדשת את ערכי האמנויות והספורט. במרכזה של הטיילת ניצבת "גלריה על הצוק", הגלריה העירונית בה מוצגות תערוכות של מיטב אמני ישראל וכן גלריות פרטיות נוספות. עוד ניתן למצוא בטיילת גם משטח החלקה על גלגיליות, פינות משחק וישיבה.

maapilim

טיילת שקד

טיילת שקד מקבילה לשדרות ניצה.

הוותיקה מבין טיילות נתניה ומהווה את המשכה (מדרום) של טיילת ניצה. גולת הכותרת בטיילת זו הינה האמפיתיאטרון העירוני שלחוף הים בו היא גם מסתיימת. באמפיתיאטרון כאלף מושבים והוא בנוי בצורת קונכייה אקוסטית הסוככת בשתי כנפיה על הקהל הרב המסתופף בה. בטיילת גם שתי מסעדות, האחת מוקפת אגם קטן ומפל הנשפך בסמוך לגשר עץ ציורי ולשנייה – גג פגודה והיא “תלוייה” על קצה המצוק ומשקיפה אל הים.

maapilim-4

טיילת הראשונים

טיילת הראשונים  ממוקמת במרכזה של העיר ומהווה המשך טבעי ופתוח למדרחוב.
טיילת הראשונים- ייחודה בתשע פרגולות רחבות ידיים עשויות עץ ואבן, כאשר לכל פרגולה מבנה גיאומטרי וצבע אחר. לאורכה שפע של בתי קפה ומסעדות וכן פינת משחקים מיוחדת לילדים. במרכזה – המעלית אל הים, המאפשרת ירידה מן הנוף אל החוף בתוך 20 שניות בלבד.

טיילת כרמל

טיילת כרמל משתרעת מכיכר "פרחי האבן" שברח' ברוך רם ועד כיכר "עיר השמש".
מדובר בטיילת קצרה באופן יחסי ליתר המקטעים בטיילת העירונית, אולם היא מהווה שכיית חמדה מרהיבה בזכות כמה נקודות תצפית נהדרות לים, נוף ירוק וטבעי ופינות ישיבה.

טיילת דנקנר

טיילת "חזית הים" – רח' דנקנר, הינה טיילת מישורית על גב המצוק, שקמה על הדופן המערבית של רח' דנקנר. שטח הטיילת – 7 דונם, אורכה – 320 מ' והיא מתחברת לטיילת הראשונים בצפון ולטיילת העתידית בברוך רם.
במסגרת העבודות שבוצעו בטיילת, דוללה הצמחייה במקום והנוף נפתח אל הים, תוך שמירה על עולם הצומח האופייני לרצועת החוף.
בטיילת – פינות ישיבה, תאורה וריהוט גן.

טיילת המצוק

הוקמה בשנת 2004. מדשאות הטיילת מתפתלות לאורך מצוק הכורכר ולאורכה פינות ישיבה מבודדות ונקודות תצפית מרהיבות, המזמינות את המטייל לשבת שעות ארוכות ולצפות אל הים. במרכז הטיילת – גן משחקים לכל המשפחה. מדרום לה – אתר למצנחי רחיפה.

matzok

 

הטיילת הדרומית ע"ש הבמאי קלוד לנצמן

הטיילת הדרומית ע”ש הבמאי קלוד לנצמן- ייחודה בפסלים סביבתיים, עשויים מחומרים ממוחזרים של האמן הבינתחומי רוסלן סרגייב. הפסלים משמשים לנוי וגם כספסלים, פרגולות ומתקני משחק.

 

פרטי התקשרות:

gonetanya@gmail.com
TEL: 09-8603324
FAX: 09-8857302

כתובת:

ספרו לחברים

חיי העיר

נתניה חוגגת פורים

בשכונות ומרכזים קהילתיים

חיי העיר

נתניה חוגגת פורים

פירוט חגיגות פורים ביום ראשון, 24.3.24

חיי העיר

משנכס אדר מרבין בשמחה

בואו להינות מערב קריאת מגילה שמח ומאחד ברחבי העיר

עקבו אחרינו גם באינסטגרם :)